niedziela, 22 czerwca 2014

Nie wiem jak to opisać

Na początek zacytuję fragment czegoś, co czytałem:

''Okrucieństwo życia w sowieckich obozach koncentracyjnych przyprawiało więzionych ludzi o ogromne cierpienia, bowiem system zniewolenia obliczony był na psychiczne i fizyczne torturowanie zeków. Opisany powyżej morderczy klimat, straszne warunki mieszkaniowe, niedostatek odzieży i obuwia, wyczerpująca wielogodzinna praca, permanentny głód, stałe zagrożenie ze strony obozowych kryminalistów, stosowanie przez łagrową administrację dotkliwych represji i kar, zupełne nieliczenie się ze zdrowiem i życiem przetrzymywanych w obozach więźniów to tylko fragmentaryczny zestaw czynników składających się na martyrologię niewolników GUŁagu.''

Jerzy Supady - ''Cierpienie więźniów a lekarze GUŁagu w świetle literatury łagrowej''

A teraz część właściwa:

Otto_Kirschner: w ibrująca_mrówka natomiast w Opowiadach Kolymskich, caly chronotop mowiac kolokwialnie bierze
w łeb. Nie ma tam "wczoraj", nie ma tam "jutro". Jest tylko wszechogarniające dziś, wyniszczajace. Rozumiesz? Nie ma przeszłosci (bo w łagrze nie jest wazne, kim jestes, czym sie zajmowales, skad pochozisz, zreszta w momencie aresztowania
i tak nie pamietasz juz) i nie ma tez przyszlosci - bo nie ma nadziei. dlatego pisalem, ze chronotop w Kołymskich Opowiadaniach odchodzi od bachtinowskiego rozumienia
Paryżanin27: a co przeczytał Mrówka?
wibrująca_mrówka: opowiadania, Otto ci lepiej wytłumaczy skąd i jakie
kasia1-6: Opowiadania Kolymskie....... wypisz wymaluj..... mozna odniesc do czata....... titaj rowniez nie ma wczoraj...... nie ma jutra.. jest tylko dzis, wyniszczajace.... Rozumiecie to? tak napisal Otto w zdaniu o Opowiadaniach Kolymskich
wibrująca_mrówka: wiesz, są tylko dwie różniące sprawy - tutaj ludzie idiocieją dobrowolnie a tam cierpieli pod przymusem.
kasia1-6: skutek ten sam... w ibrująca_mrówka co z tego, ze pwoody inne?
wibrująca_mrówka: nie. i nie.
kasia1-6: i to smutne i to smutne
wibrująca_mrówka: ja mogę powiedzieć że mnie wali los miliona obcych ludzi zarówno tu i tam, taki mam pogląd, odczucie
i to jest okej, nie każdy musi przeżywać
kasia1-6: ide zapalic
wibrująca_mrówka: ale porównywać czat do... cóż.. cytując Otto ''piekła''.. to trzeba mieć już w głowie narąbane bo tu chodzi o pewną subtelność i takt..
kasia1-6: w ibrująca_mrówka ..przeczytaj co napisales sam..mam cytowac?
wibrująca_mrówka: tak, z twoim komentarzem, może w tej rozmowie chociaż użyjesz argumentów innych niż ''nie muszę się tłumaczyć''.
kasia1-6: posrednio zgodzizles sie ze mna..twiedzac ze tutaj na czatah ludzie idiocieja dobrowalnio..tam pod przymusem.
Juz tego nie odwolasz...dalcze tlumaczenia sa zbedne!
wibrująca_mrówka: no właśnie nie zgodziłem się z tobą. podając jasno przykład że obie sytuacje są różne.
kasia1-6: wibrująca_mrówka .hahaha ja bede uparcie twierdzic, ze tym co ty napisales o zidioceniu ludzi.. w odniesieniu do tego cytau bylo bardziej obrazliwe ludzi na czacie. ja tylko o braku przyszlosci... wibrująca_mrówka
wibrująca_mrówka: napisałem tylko że to dwie różne sytuacje. czemu przeinaczasz mój argument?
kasia1-6: mam ciebie doslownie zacytowc? zreszta po co? kazdy zainteresowany moze sam "odkrecic" stronke i przeczytac. jak uzyje logoki czytajac co napisales...musi sie ze mna zgodzic. koncze temat w ibrująca_mrówka
wibrująca_mrówka: logiki?
kasia1-6: tak.. logiki

***

Jeśli ktoś chce mi zarzucić chamstwo, brak uczuć, oziębłość albo brak szacunku, odsyłam do notki:
Empatia i patriotyzm - czyli poradnik jak zostać chamem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że dzielisz się ze mną swoją opinią.
Z przyjemnością wykorzystam Twoje wskazówki w dalszej pracy nad blogiem.