wtorek, 1 sierpnia 2017

''Mo­je życie będzie miało ta­ki sens, ja­ki ja sam mu nadam.'' ~Coelho

Motto:

przez_szybę:
czat to fajne uzależnienie

przez_szybę:
ty Mrów masz 3 stopien uzależnienia


***

Aż tak mnie to zainteresowało, że postanowiłem poczytać:


Doczytałem sobie trochę o tych fazach uzależnienia od internetu.
Wiecie co obejmuje faza 3? Którą chyba można uznać za ''3 stopien''...

Nazywana fazą krytyczna/destrukcji/ucieczki

Objawy:
1. Coraz większa potrzeba korzystania z internetu - częste i wielogodzinne przebywanie w internecie
2. Internet to miejsce ucieczki od problemów i realnego życia
3. Pogłębienie depresji i poczucia samotności, pojawienie się wyrzutów sumienia
4. Zaniedbywanie rodziny, pracy, obowiązków, zapominanie o podstawowych potrzebach - jak sen i jedzenie - na rzecz internetu, rezygnacja z innych aktywności poza internetem
5. Efekty odstawienia - poirytowanie, niepokój, panika
6.
Ponadto pojawia się zaprzeczanie swoim faktycznym problemom związanym z używaniem internetu.

A wy czytaliście może coś takiego jak: Standardy diagnozy psychologicznej?
Zacytuję wam niektóre od PTP.


Psycholog:

- podejmuje się realizacji usługi diagnostycznej wtedy, gdy posiada odpowiednie: wiedzę, umiejętności oraz postawę etyczną

- potrafi wskazać obszary wiedzy naukowej, będące podstawą formułowania odpowiedzi na pytanie diagnostyczne
- realizuje proces diagnostyczny dbając o dobro klienta

- używa wyłącznie narzędzi diagnostycznych, które mają podstawy naukowe w zakresie danego obszaru diagnostyki
- stara się rozpoznać występujące (oraz potencjalne) konflikty, w jakich może się znaleźć podczas realizacji procesu diagnostycznego
- zachowuje właściwą z punktu widzenia kodeksu etyki zawodowej psychologa postawę wobec osoby uczestniczącej
w badaniu
- prowadzi badania wyłącznie w standardowych warunkach, umożliwiających porównywanie uzyskiwanych wyników

Więc tak jakby... Chodząca na terapię rozwódka, która pracuje jako terapeuta i to bodajże zajęciowy z dziećmi, która wydaje tomik dyslektycznej poezji (który będzie koszmarem korektora), która wiele swojego czasu poświęca na diagnozowanie psychopatii, uzależnień i sytuacji życiowej nieznanego jej kolesia poprzez czat, zaniedbując swoje dziecko i narażając się jedynie na stres związany z szerzeniem w internecie swoich ''ciekawych'' poglądów...

Z motywacją: napiszę o nim w necie coś podłego, co wg mnie brzmi jak psychologia, bo wyśmiał mnie za ''Gabryjelę Sabatini'', dysleksję i chwalenie się ''słyszałam jak ktoś wpadł pod pociąg'' na czacie...


Nie spełnia warunków.
No, ale... ja tylko zaprzeczam swoim problemom związanym z uzależnieniem od internetu.

Poczekam aż przez_szybę zaprzeczy swoim problemom związanym z podawaniem się na czacie za psychologa i związanym
z tym kompleksem boga oraz swoim problemom związanym z niską samooceną i brakiem przyjaciół, którzy chcieliby czytać
o jej ''życiowych osiągnięciach'' pokroju cziki piszącej o 1:00 na czacie: ''wypiłam mleko''.


Jak to szło? ''Pierwszy raz od tygodnia napisałam poprawnie ''kąpać''''?

No cóż, podsumowanie brzmi tak:

przez_szybę: a tu
przez_szybę: tylko puste slowa bez mimiki i wyrazu

przez_szybę: nie znasz a oceniasz...

***

A schemat pierdolenia o uzależnieniu wygląda tak:


wibrująca_mrówka:
jak tylko wejdziemy to ty tu wchodzisz..
erbcg: heheheh
wibrująca_mrówka: przypadek?
erbcg: widzisz mnie pierwszy raz, jelopie
wibrująca_mrówka: serio? a ty mnie który?

wibrująca_mrówka: bo jakoś mylą mi sie wszystkie abc nicki które pitolą o moim życiu
Tasha: to że za każdym razem wklepiesz inne literki to nie znaczy, że cie nie widać

erbcg: jak ci się utrzymuje bezrobotna e-dziewczyne?
erbcg: płacisz jej za podpaski?
erbcg: wygon ja do pracy w koncu
Tasha: o, czyżby krzywomorda na ukryciu?
bo tylko ją i Piortka interesuje tutaj mój stan zatrudnienia
wibrująca_mrówka:
normalnie, robi zakupy i pcha mój wózek
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
erbcg: ze pcha twoj wózek to mozliwe
erbcg: a bawcie sie
erbcg: dalej w wirtualne zycie
wibrująca_mrówka: no baw się
wibrująca_mrówka: baw

wibrująca_mrówka: w nasze życie
czadziej:
co za typ
Tasha: no bawimy się świetnie

Tasha: a Ty masz ból dupy
erbcg:
siedzcie tu dalej po 24 h
erbcg: hahahah
wibrująca_mrówka: tak, stoper włącz
Tasha: a skąd wiesz, że tyle siedzimy? czyżbyś sam tyle siedział?
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
erbcg:
bylem wczoraj - byli
wibrująca_mrówka: tak?
erbcg: bylem rano - byla
wibrująca_mrówka: bo wczoraj mnie nie było na czacie
Tasha:
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
wibrująca_mrówka:
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
erbcg:
wpadlem wieczorem - byla
Tasha: czyli też siezisz tu cały czas
Tasha: witaj w klubie!
wibrująca_mrówka: ale spoko, jak widzisz zielone ludziki....
wibrująca_mrówka: no właśnie
erbcg: nie, ja wchidze na pięć minut i znikam
bo mam realne zycie i prace
wibrująca_mrówka: więc nie widziałem cię pierwszy raz
wibrująca_mrówka: byłeś tu rano
wibrująca_mrówka: i wieczorem
wibrująca_mrówka:
i wczoraj
wibrująca_mrówka: i dziś
erbcg:
haahaha
Tasha: a skąd wiesz, że my siedzimy dłużej niż 5 minut? skoro cię tu nie ma?
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
erbcg:
ze sprawdzonego źródła
wibrująca_mrówka: serio? to nie siedzisz na bezrobociu?
erbcg: i po godzinach jakie tu spedziliscie
erbcg: hyhyeheheh
Tasha: suuure
wibrująca_mrówka: omg
erbcg: ide bo szkoda czasu na takie miernoty
wibrująca_mrówka: masz notesik z godzinami naszego logowania?
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
wibrująca_mrówka: <3

czadziej: erbcg a co cie misiu innych zycie interesi?
erbcg: nie, umiem korzystać z udogodnień
erbcg: czego ty nie kumasz
erbcg: zyjcie dalej na czacie
erbcg: i wibrujcie jak mrówki gdy się je depcze

wibrująca_mrówka: czyli z zeszyciku?
wibrująca_mrówka:
zapisanego: 25 lipca - mrówek siedział 24 h na czacie
wibrująca_mrówka: 26 lipca - również 24 h
wibrująca_mrówka:
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
wibrująca_mrówka:
błagam,odliczaj mi chociaż 5 minut na siku!
erbcg: wsadziłem kij w mrowisko i skacze wam gul
erbcg: chociaż udajecie, że to was smieszy
czadziej: no glupota bywa smieszna
erbcg: zalosne kreatury
erbcg: ide

erbcg:
nara
Tasha: to nam skacze gul?
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
Tasha:
no i poszedł


***

''Los cza­sem roz­dziela blis­kich so­bie ludzi, żeby uświado­mić im, ile dla siebie znaczą.''
~Coelho

Depresja_on: mróweczka na miejscu a miesiąc mnie nie było
Tasha: a już mieliśmy nadzieję, ze nie żyjesz
Depresja_on: Tasha ależ Ty zabawna, pobaw się w zwisanie na żyrandolu :>
[a]: pająk = żyrandol
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
Depresja_on: to nie miało być zabawne
wibrująca_mrówka: nie jesteś zabawny tylko śmieszny
Depresja_on: ogromna różnica
wibrująca_mrówka: nabaw się prawdziwej depresji

Depresja_on:
mrówka jak Ty to robisz że żyjesz tylko czatem?
Depresja_on: będąc tu o każdej porze dnia, codziennie
Depresja_on: masz jakąś chorobe, jesteś "przykuty" do łóżka?
wibrująca_mrówka: jak ty to robisz że nie było cię miesiąc a jednak każdy teraz wie że waliłeś konia myśląc tylko o mnie przez ten czas?
Depresja_on: nie schlebiaj sobie, po prostu Twój nerdyzm jest wyczuwalny stąd do NRD
wibrująca_mrówka: błogosławieni ci, którzy wchodzą tu ''na 5 minut po dobranocce'' a gadają o innych że ich widują codziennie o każdej porze
wibrująca_mrówka:
Depresja_on super. więc pobawmy się w grę. ja ci zadam pytanie a ty mi odpowiesz
wibrująca_mrówka: pytanie 1. o której godzinie dziś wszedłem na czat?
Depresja_on: nie zgodziłem się
wibrująca_mrówka: pytanie 2. 26 czerwca - ile h spędziłem tamtego dnia na czacie?
Depresja_on: nie wiem, szczerze mam to gdzieś, ale ilekroć tu bywałem widywałem cie o każdej porze dnia, codziennie
Depresja_on: to dużo mówi o tb
wibrująca_mrówka: widocznie masz problem z uzależnieniem i przewidzenia
wibrująca_mrówka: przywidzenia?
wibrująca_mrówka: hmm
Depresja_on: XD
wibrująca_mrówka: nigdy nie wiem jak jest poprawnie
[a]: przy
Depresja_on: widzę już zaawansowane problemy których następstwem jest przypisywanie swoich problemów innym
Depresja_on:
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
wibrująca_mrówka:
yup
wibrująca_mrówka: dokładnie na to cierpisz
Depresja_on: "uzależnienie"
Depresja_on: idę stąd
Depresja_on: .
wibrująca_mrówka: serio polazł?
http://qan.interia.pl/chat/applet/chat_resources/images/chat_imgs/icon_lol.gif
wibrująca_mrówka:
to zaraz odezwie się jakiś literkowy, że mnie dziś widział 3 h temu
wibrująca_mrówka: kiedy oglądałem film albo kiedy jadłem schabowe
Tasha:
że wchodził tu co godzinę i widział, ze siedzimy
wibrująca_mrówka: i że go nie obchodzimy
wibrująca_mrówka: i że tu prawie wcale nie bywa
wibrująca_mrówka: i nie było go tu 10 lat i tak zerknął tylko

***

Nadal nie mogę się nadziwić, że ludzie wpadają na czat tylko na 5 minut i poświęcają ten czas tylko i wyłącznie na to,
by napisać, że siedzę tam 24 h na dobę, nawet gdy tam nie siedzę.

Pytanie do psychologa: Czy te trzy osoby mogą być uzależnione od mówienia mi, że jestem uzależniony?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że dzielisz się ze mną swoją opinią.
Z przyjemnością wykorzystam Twoje wskazówki w dalszej pracy nad blogiem.