piątek, 3 października 2014

Chrzest i moralność. Czyli: ''Czy pies jest lepszy od mrówki?''

KotBazyl: żona___ ja jestem katolem wiesz?
CrowQuill: nie jesteś nie wierzysz w jezusa
żona___: to Twój wybór. wiara powinna być wyborem, a nie narzucona z góry.
KotBazyl: moim wyborem jest jesc mieso
żona___: moim też
żona___: ja wierzę, a nie jestem w żadnym kościele ani organizacji... więc błąd w rozumowaniu.

CrowQuill: żona___ gdyby była wyborem to nikt by nie wierzył
CrowQuill:
brak idnoktrynacji - brak widnukowanych głupot - racjonalne myslenie - brak wiary w głupoty.
kasia123564: wierzysz w co? zona
KotBazyl: Bóg moim zdaniem jest a to ze jestem katolikiem to dlatego ze rodzice sa a oni ostatnio byli w kosciele na mojej komuni
i ja tez
żona___: czy to głupoty czy nie to też wybr.
CrowQuill: nie wybór. nikt nie wierzy z wyboru. to nie jest świadoma decyzja
żona___: ja wierze z wyboru. świadomie i dobrowolnie. nie jestem w żadnej sekcie i się nie zapiszę.
KotBazyl: CrowQuilla swiadomie jestem polakiem
CrowQuill:
KotBazyl:
CrowQuill: no kocie miałeś wybór jak cohlera mogłeś zastrajkować będąc w brzuchu i krzyczeć "mama ja chcę do hiszpanii, tam cieplej!"
KotBazyl:
CrowQuill: żona___ a w co wierzysz?
kasia123564: żona___ jestes katoliczka, bo taka wiare przyjelas w momencie hcrztu...
żona___: kasia123564  chrzciłam się dobrowolnie??
kasia123564: chrztu
wibrująca_mrówka: ''przyjęłaś'' to złe słowo
kasia123564: wiem o czym mowisz... kiedys to przerabialismy tutaj. ja jestem przeciwna chtom dzieci przez rodzicow. dziecko ma samo swiadomie wybrac soebie wuare czy skete...
Ingeborga: w jakim wieku?
żona___: kasia123564 moje już niestety są ochrzczone, ale na religię nie chodzą, bo wybrałam, że indoktrynacja od maleńkości do jakiejkowliek sekty to fanatyzm i zniewolenie. Wybiorą sami świadomie i dobrowolnie, w co chcą wierzyć.
kasia123564: w wieku kiedy bedzie tego swiadome i bedzie w stanie podjac wlasna decyzje

CrowQuill: świadomie się nie da
żona___:
jak to się nie da? mała miejscowość. 4000 mieszkańców. sami katolicy i jedna heretyczka
kasia123564: nie ma wieku u dzieci kiedy staja sie dorosle
Ingeborga: zatem? Mniej więcej?
kasia123564: nie latami tylko umyslem. nie umiem okraslic. kazde dziecko jest inne a rodza sie tez geniusze....
CrowQuill: żona___"świadomie nie da się wybrać wiary". brak wiary nie jest wiarą
żona___: kto tak powiedział?
CrowQuill: ja
CrowQuill: ok mój błąd da się ale nie będzie to mądre posunięcie
żona___: ale nikt Ci nie broni tak myśleć. ludzie róznie się bronią przed niedobitkami wierzących.
KotBazyl: chcrzszcac dziecko to tak jak od razu zapisywac ko do jakies parti np PiS, czemu jako noworodek nie mozna byc PiSowcem lub POwcem a katolem mozna?
CrowQuill: ale zapisując dziecko do pisu zxapisujesz z automatu do kk
żona___: CrowQuill ale jak się zorinetujesz w co ja wierzę? nie chodze do kościoła, nie pielgrzmuje, nie wystaję na rogu ulicy i nie klepię paciorków, nie posyłam dzieci na religię. jak to rozeznać?
CrowQuill: nie interesuje mnie w co wierzysz, w każdym razie w nic mądrego.

Ingeborga: kasia123564 w jakim wieku i jak pozna różne religie?
kasia123564:
tzreba tego chciec...... Ingeborgao najwazniejsze a dopiero potem swaidome decyzje bo jak sie tym nie inetresujesz to nigdy nie podejmiesz wlasciwej decyzjii i wiek tutaj nie ma zadnego znaczenia
Ingeborga: kasia123564 jestem innego zdania. Religia rodziców, wychowanie, poznawanie. Wyboru dokona później.

kasia123564: a chrzest? Ingeborga z tym co napisalas sie zgadzam w 100%. natomiast co do narzucania dziecku religii poprzez chrzest uwazam za duzy blad!
wibrująca_mrówka:
aż sobie zapiszę ile razy można i w jaki sposób źle napisać słowo chrzest
wibrująca_mrówka: żona___ ale je ochrzciłaś bo ?
żona___: ochrzciłam, bo wtedy jeszcze nie byłam świadoma swojej wiary.
CrowQuill: niewiary
wibrująca_mrówka: ale ich wiary byłaś skoro je chrzciłaś.
KotBazyl: nie wiem jak ten biedny jezus dzwigal krzyz i odmawial paciorki naraz
żona___: wibrująca_mrówka byłam podporządkowana rodzinie.
wibrująca_mrówka: fakt, przecież to ich dzieci a nie twoje to in vitro mnie zadziwia coraz bardziej
CrowQuill: co ludzie powiedzą. co za hipokryzja
żona___: tak działa sekta. zwłaszcza w małych miejscowościach i tu się nie ma z czego śmiać.
wibrująca_mrówka: wiem, na stos, na stos.

żona___: wibrująca_mrówka no oczywiście.
wibrująca_mrówka: albo do piekła jak kto woli
Ingeborga:
kasia123564 można się ochrzcić tuż przed śmiercia, jak Bułat Okudzawa? Ile miał lat?
CrowQuill: ja pamiętam jak jakiś święty obraz chodził po wsi. powiedziałem, że nie przyjmę bo nie wierzę w te wasze zabobony. trzy dni nie spałem, bo myslałem, że mnie spalą a ten ich wzrok...
kasia123564: rownie dobrze dzieci rodzicow ktorzy kiedys nalezeli do partii komunistycznej powinni byc zaraz po urodzeniu zapisani do tej samej partii. a jednak tak nie bylo...
KotBazyl: to logiczne ze chrzescijanie chrzszcza dzieci to tak jak by polacy odrazu uczyli niemieckiego jezyka zamiast polskiego
żona___: Ingeborga a co daje pokropienie wodą? jeśli ktoś nie wierzy w Boga? co daje pokropienie wodą, jeśli pokropiony gwałci ministrantów?
kasia123564: Ingeborga. mozna
Ingeborga: katoilicy chrzczą dziecko. Nic nie pzreszkadza by nastąpiły zmiany, gdy młody człowiek opracuje swoj pogląd.
kasia123564: i tak powinno byc!
zawsze mozna sekte zmienic i sie 5-razy hzcic ale to zakrawa na hipokryzje
Ingeborga: Sektę?
CrowQuill:
żona___ pokropienie wodą nie znaczy nic, niezależnie od wiary czy niewiary jesteś tak samo mokra
wibrująca_mrówka: Ingeborga a powiedz mi, jak to wygląda kiedy chcesz się wypisać?
Ingeborga: Od koscioła kat. można zawsze odejsć .Apostaza
wibrująca_mrówka: nikt wtedy nie przeszkadza i nic nie trzeba robić?
KotBazyl: wlasnie zawsze mozna zmienic
żona___: Ingeborga od 2008 roku nie dokonuje się aktu apostazji.

Ingeborga: dokonuje się Słuchalam ostatnio audycji na ten temat w Trojce.
Ingeborga:
Mowimy o religiach, a nie o sektach.
CrowQuill: a to jakaś róznica jest?

wibrująca_mrówka: tak, nazwa

żona___: przecież religie tego światra to sekty. wszystkie
kasia123564: kazda religia to sekta.........dla mnie osobiscie. nie obrazam Was... nie neguje waszych przynaleznosci do religii..wiar .. ja mowie tylko za siebie

Czarny*Guślarz: kasia123564 nieźle im pojehalaś
żona___:
kasia123564 nie ma czegoś takiego jak obraza uczuć religijnych, nie przejmuj się.

kasia123564:
ok.,... zona pocieszylas mnie...

żona___: nie jesteś sama.
wibrująca_mrówka:
płonęły na nim czarownice, 4 litery, ostatnia S. hmm..

kasia123564: .czarownice z Salemu..... byl film. palili je na stosie..niewinne kobiety i jak to inaczej nazwac jak nie sekta....

wibrująca_mrówka: nie obchodzi mnie to.

żona___: najlepsze, że Salem to dawna nazwa Jerusalem  
CrowQuill: sekta powstała w wyniku schizmy, o cholera to tak jak w katolicyźmie
żona___: no oczywiscie, ale nie każdy katolik chce o tym wiedzieć.
CrowQuill: ba nawet nie wie że powstała w wyniku oszustwa vide donacja konstantyna
żona___: mi nie musisz mówić, bo ja wiem, dlaczego odeszłam.

CrowQuill: ja odszedłem w wyniku dysonansu poznawczego podczas lekcji religii
wibrująca_mrówka: CrowQuill ksiądz kazał wypluć a ty połknąłeś?
CrowQuill:
gdy księdź nie potrafił wytłumaczyć jak się ma big bang i ewolucja do biblijnej wizji powstania świata. po czym zaklął siarczyście i wyrzucił mnie za drzwi
żona___: najlepsze, że big bang wymyślił ksiądz katolicki, a potem jakoś poszły kolejne tezy
CrowQuill: wibrująca_mrówka 

steryd_fans:
jeśli nawet jakiś tam Bóg istnieje to jest słabszy od szatana....
żona___: steryd_fans uuu... pomyłka
steryd_fans: wątpie.. bo go nie ma'
kasia123564: steryd_fans. nie jest. pamietaj, ze szatan kiedys byl aniolem Boga. pozniej sie zbuntowal..nie zgodzil sie z zasadami Boga....przekonal do siebie grupoe aniolow i za to Bog wyrzucil go z nieba
Czarny*Guślarz: nie wiem czy się orientujecie szanowni teolodzy iz na poczatku katolicyzmu celibat nie był obligatoryjny także wiekszośc z was ma geny apostolow we krwi
Ingeborga: kasia123564 myślę, że Małgorzata Braunek (przyklad) nie tak szybko przeszla na buddyzm dokonala wyboru, po jakimś czasie. Eichelberger takze
kasia123564: Ingeborga pisalalysmy o tym, ze zmienic mozna zawsze.. mi chodzilo o chrzest... przypisywanie nieswiadomego dziecka do religii

Ingeborga: kasia123564 to nie jest stałe przypisanie
wibrująca_mrówka:
kasia123564 i to jest w Biblii?

steryd_fans:
kasia123564 no ok to jest bajka która usłyszałas na religii..'

kasia123564: to nie jest bajka to historia....hihihihi
żona___: dla jednych bajka, dla innych wiara. nie mozna wierzyć w Boga, a nie wierzyć w zło i w to, co Bóg ma nam do przekazania. To jest wybró. idziesz jedną ścieżką a nie kilkoma. na tym właśnie polega błąd katolików, bo oni idą kilkoma ścieżkami i mają wielu nauczycieli.

CrowQuill: 
bajka to bajk, niezaleznie od nazewnictwa

steryd_fans: a czemu bóG nie wybaczył szatanowi tylko go wywalił?
kasia123564: bo sie niedogadali!
a ze Bog mial wladze nad niebem..kazal szatanowi opuscic to miejsce razem ze swpimi poplecznymi
wibrująca_mrówka: bo jest ''miłosierny''
steryd_fans: ale bóg jest miłosierny i musi wybaczac!!
wibrująca_mrówka: musi to na rusi a w kościele jak kto zapłaci.
steryd_fans: co łaska +vat
wibrująca_mrówka:
dokładnie.

Czarny*Guślarz:
steryd_fans szatan nie frajer sam uszedł
przebył otchłań z fotrtecy pandemonium aby dotrzeć do raju i stworzyć człowieka. czlowiek jest dzielem szatana nie jakiegoś durnego jahwe
CrowQuill: 
steryd_fans bo to bóg go stworzył, więc musiał wybaczyć samemu sobie, że stworzył zło. ok pierdzielę
steryd_fans: to nie jest bogiem bo bóg by wybacxył i dał szanse
kasia123564: Bog za zle kaze! to ze tyle zlego na zimi sie dzieje to tez kara boza
CrowQuill: jasne i dlatego utopił wszystkich ludzi. chwalebny to czyn
wibrująca_mrówka:
kasia123564 a to złe z biegiem czasu zmienia się wedle upodobań człowieka kiedys mordowanie nie było złe a teraz nagle jest
Ingeborga: kasia123564 żaden dobry Bog nie toleruje zła W żadnej religii
kasia123564: czy ja dobrze Ciebie rozumiem Ingeborga dobry Bog nie toleruje zla?

steryd_fans:
skoro bóg jest wszechmogący to niech zrobi tak zeby było dobrze i finał....macie tą całą religię
żona___: no i zrobi. religia to nie wiara.
Ingeborga: tylko co?

wibrująca_mrówka: tylko biznes.
Ingeborga: a to swoją drogą
steryd_fans:
troche mu to już zajmuje jak na wszechmoc

steryd_fans: chciałbym wierzyć ale niestety jestem realistą
żona___: CrowQuill ale ja Ci nie bronię tak myśleć. ja uważam, że wiara to świadomy wybór i nie polemizuję z nikim, kto wybrał inaczej. tzn ateizm.
CrowQuill: jak windukowane głupoty w wieku dziecięcym mogą być świadomym wyoborem?
żona___: 
mi nikt niczego nie indukował. za stara na to jestem. miałam innych nauczycieli, katechetów.. takich, którzy myśleli, ze dobrze robią będąc katolikami, ale wtedy na lekcjach religii nie uczyli nas, jak ksiądz podnosi ręce podczas mszy i jaki ma kolor szat.. wtedy poruszano problemy. i czytano nam ewangelię.

CrowQuill:
racja, kiedyś na mszy nie pierdzilili o dżender i polityce

żona___: może dlatego jestem "czysta". Mam czysty umysł i nie pozwolę, by moje dzieci były indoktrynowane. kasia123564: żona___..jestes jedyna ktora popiera moja teze wiary....tutaj na tym czacie
żona___: zawsze i wszędzie ktoś się znajdzie

kasia123564: widac to..
wibrująca_mrówka: 
kasia123564 zanim powiesz coś takiego, poznaj opinię na ten temat pozostałych 8 tysięcy użytkowników

kasia123564: wibrująca_mrówka a ty zanim sie obrazisz i bedziesz na mnie zly..skpu sie nad tym co czytasz a w szczegolnosci nad tym co ja pisze, bo.... bo czasami mam racje....hihihi
wibrująca_mrówka: ty nawet liczyć nie potrafisz więc... odbij.
kasia123564: wyzej pisalam, ze ja pisze tylko to co ja mysle.. wroc stronke. napisalam, zebyscie sie nie obrazili za to nawet
żona___: wibrująca_mrówka ale nikt Ci nie zabrania nie wierzyć. żadna z nas. myślę, ze kasia podobnie uważa, ze to jest wybór. a z tym sie nie polemizuje.
wibrująca_mrówka: dlatego wychowasz swoje dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami i na swój sposób
CrowQuill: wibrująca_mrówka przyjmij jezusa do swego serca, nie bądź jak ten twardy głaz
żona___: wibrująca_mrówka tylko, że Ty nie rozumiesz . tu chodzi tylko o zasady moralne!!
CrowQuill: w czym? w religii? a jaka to moralność?
Ingeborga: CrowQuill to ironia bez argumentów
żona___: ja im przekażę tylko moralność! To, jakimi "powinni" być ludźmi, bo czy takimi będą.... to będzie ich wybór.
wibrująca_mrówka: a to dasz dzieciom wybór zasad moralnych? a jak twoje dzieci zechcą zabijać? możemy i w te stronę.
żona___: no to Ci tłumaczę, że na to nic się nei da poradzić.
wibrująca_mrówka: zadziwiające.
żona___: a od kiedy zabijanie to jedna z cech morlaności.
wibrująca_mrówka: no nie wiem, może twoja moralność dopuszcza kopanie pieska na podwórku albo ciągnięcie kotka za ogon
kasia123564: mrowek....jestes malointeligentny...

wibrująca_mrówka: bo umiem napisać poprawnie więcej niż 10 słów w przeciwieństwie do ciebie?

kasia123564: .hihihihi bez bledow i bez sensu... a teraz ignor mrowek!
CrowQuill: kasia123564 logout pustostanie (tak pustostan to stan w usa w którym mieszkasz)
żona___:
jesli wychowam swoje dzieci zgodnie z zasadami uznawanymi przez ogól społeczeństwa za dobre!! przez ogół!! nie zabijaj, nie czyń drugiemu tego, czego nei chcesz by uczyniono Tobie (tak w skrócie), to ich wybór, czy będą chciały to kontynuować gdy dorosną.
CrowQuill: pierwsza zasada moralna - będziesz czcił tylko mnie, a jak nie, to spłoniesz w piekle heretyku
wibrująca_mrówka: ogół społeczeństwa nie może sie mylić?
żona___: wiesz co to jest moralność wpisana w serce? wtedy, gdy robiąc coś nie masz wyrzutów sumienia, bo wiesz, że postąpiłeś dobrze?
wibrująca_mrówka: wiem, ale ja mogę czuć się dobrze robiąc coś złego. i twoja moralność nakazuje ci to uszanować.
CrowQuill: żona___ w sercu jest krew
żona___: oczywiście, że mozesz, ale wtedy to już masz coś z psychiką.
wibrująca_mrówka: nie. wtedy mam inną moralność niż ty. wedle innego społeczeństwa więc sorry ale twoja idea ''sumienia'' troszkę szwankuje pod tym względem.
żona___: oczywiście, że to szanuję, ale odcinam się od Ciebie. nie tworzysz ze mną społeczności. oczywiście. ja tworzę społeczność z ludźmi, którzy nie gwałcą, nie zabijają, nie kopią psów itd.itp.
CrowQuill: czatowa społeczność fail
żona___: ale przecież to jest naturalne.. takie dobieranie sobie przyjaciół,, otoczenia.
wibrująca_mrówka: zwłaszcza w sektach. tam lubią kiedy ludzie myślą tak samo kto wie, może stworzysz własną.
CrowQuill: nomen omen

CrowQuill: a ślimaka kiedyś kopnęli? zabili muchę? twierdzisz, że pies jest lepszy od mrówki?
Ingeborga:
CrowQuill dobre. To sprawa wrazliwości. Nie można kopnąć ślimaka
CrowQuill: otóż to ale on się tak fajnie toczy. no weź może on chce być kopnięty bo lubi się turlać
żona___: ślimaka można rozplaszczyć.
CrowQuill: psów nie kopiesz ale rozpłaszczanie ślimaków jest ok? co widziałaś jak kuzynka rozpłaszczała?
Ingeborga: żona___ potrafisz to zrobić? Bo ja nie
wibrująca_mrówka: i zjeść, ugotować, pokroić, usmażyć, kopnąć, powiesić i masę innych rzeczy
CrowQuill: dlaczego twierdzisz że ślimak jest gorszy od psa?
wibrująca_mrówka: różki bo to szatan był
żona___: nie robię tego, ale muchę, która siada na jedzeniu przeznaczonym dla moich dzieci, tak..
CrowQuill: zabiłaś muchę? to gorzej niż kopnięcie psa bo pies przeżył
wibrująca_mrówka: a może ta mucha była czyimś tatusiem
https://i.iplsc.com/-/0006F0K0X03JFIAW-O0.gif
żona___: szyderstwo i ironizowanie to już nie dla mnie.
CrowQuill: to nie szydera

1 komentarz:

  1. Mucha
    Wysłany 04.10.2014 o 13:08

    No jasne. Bo mucha nie czuje.. To można zabić. Ach.. Panie Boże chroń przed sprawiedliwością żon wszelakich.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że dzielisz się ze mną swoją opinią.
Z przyjemnością wykorzystam Twoje wskazówki w dalszej pracy nad blogiem.