czwartek, 1 sierpnia 2019

kciukiem_w_mózg: widzę brak logiku w tym wypowiedziu

1.08.19

Motto:


Połom
to (zazwyczaj toksyczna) osoba, której poziom logiki jest tak niski, że potrafi trywialnie sama sobie zaprzeczyć podczas dyskusji. Połomy wyższego levelu potrafią zmieścić od 1 do nawet 3 samo-zaprzeczeń już w jednym wypowiadanym zdaniu.


Połomy, w przeciwieństwie do osób zdroworozsądkowych, bardzo często dokonują generalizacji i przedwczesnych ocen, wyrażają swoje opinie (najczęściej pejoratywne) bez zastanowienia oraz bez argumentacji (bez podania źródeł).
Próby argumentowania tez przeciwnych, czy też kwestionowania wiarygodności tez głoszonych przez połomów, spotykają się z ostrą krytyką, popieraną, charakterystycznymi dla połomów - pozamerytorycznymi sposobami argumentacji.

Cechuje ich także wysoka pewność co do słuszności własnych (niejednokrotnie mocno nielogicznych) poglądów, która popycha ich do propagacji swojej rzekomej wiedzy. Połomy zawsze uparcie trzymają się swojego zdania, nawet jeśli dowody i argumenty rozmówcy obalają ich tezy.

Najbardziej poznany i opisany objaw społomienia polega na braku wewnętrznej spójności, a co za tym idzie: wysokiej częstotliwości zaprzeczania samemu sobie. Połomy wyższego levelu przechodzą także do całkowitej negacji potrzeby argumentacji i podejścia, polegającego na stawianiu siebie samego jako autorytet w każdej dziedzinie.

Nie chodzi o zwykłe popełnianie błędów logicznych, ale o wręcz negowanie istoty logiki wypowiedzi i przedkładanie swojego autorytetu nad podejście rozsądkowe. Objawom tym towarzyszy niejednokrotnie upór i wrogie podejście do rozmówców, którzy pragną dociec logiki w rozmowie.


Przykłady:

połom: nie znam cię, ale wiem, że lubisz się wywyższać
połom *pisze o kimś przez 40 minut, po czym dodaje*:
mam go gdzieś, szkoda na niego klawiatury
połom: nie bede o tym czytac, kazdy wie że jest jak mówie!
połom: nic nie rozumiesz i niech tak zostanie,
sam sobie szukaj jakichstam źródeł!


Schemat może zawierać dodatkowo: błędy ortograficzne/językowe/interpunkcyjne, przekleństwa, migające szaleńczo gify zazwyczaj obrazujące śmiech.

Osoba cechująca się połomstwem może prezentować wiele różnych objawów, dlatego czasem na
suwają się wątpliwości odnośnie stopnia społomienia. Jedyne istniejące obecnie klasyfikacje połomów są zbyt subiektywne i za mało usystematyzowane by przedstawić je w publikacji.

***

I - Michaś

PanCzepialski: Cześć, Michaś
wibrująca_mrówka: odbij ode mnie, połom
ski.
PanCzepialski:
PanCzepialski: Oj, Michaś.
PanCzepialski: Nie złość się bo będziesz jeszcze brzydszy.
PanCzepialski: I dla przypomnienia.. to Ty obgadywałeś mnie.. podczas mojej nieobecności.

Oczywiście. I ma
sz na to mnóstwo dowo... oh.. wait.

wibrująca_mrówka: połom
ski, ssij.
PanCzepialski: W dodatku wypisując ludziom moje nazwisko.
PanCzepialski: Nawet godnosci nie masz.
PanCzepialski: Komputerowy Michasiu
wibrująca_mrówka: dobrze, że mam zapi
sy z twoim nickiem. ''połomski''

O, np. tu, ale nie tylko: Psychologiczna wiedza tajemna - anatomia

noTrudno: PanCzepialski chcesz nazwisko Michasia? priv
PanCzepialski: Dobrze, że masz taki niski poziom.. nie mam sie czym przejmować.
PanCzepialski: Znam Jego naziwsko.
PanCzepialski: Dzieki.
noTrudno: PanCzepialski chcesz nazwisko chłopaka Michasia? priv.
PanCzepialski: On ma chłopaka?
PanCzepialski: Nie no.. chyba hetero jest. Bez przesady.
noTrudno: hetero 2 dni w tygodniu tylko!
noTrudno: albo 3
PanCzepialski:
PanCzepialski: Czyli Bi?
noTrudno: tak pisał
PanCzepialski: Z resztą nie moja sorawa.
PanCzepialski: Sprawa*
PanCzepialski: Niech sobie jest kim chce.
PanCzepialski: Poziom piwnica nie dla mnie.
noTrudno: PanCzepialski okeyka
wibrująca_mrówka: niby poziom piwnicy, ale przyłazi i mnie zaczepia
wibrująca_mrówka: atencyjny połom
kciukiem_w_mózg: wibrująca_mrówka ja poprosiłam, żeby mnie nie zaczepiał i prawie mu się udało od tamtej pory
SeaLion:
wibrująca_mrówka: ''prawie'' robi wielką różnicę
PanCzepialski: To takie pochlebstewko dla Ciebie.. na lepszy humorek, Michasiu.
PanCzepialski:
wibrująca_mrówka: 4 x Michaś, w ciągu kilku minut..
PanCzepialski: Teraz zróbcie z siebie jeszcze większych błaznów, a ja idę do kuchni.
wibrująca_mrówka: damn, on do mnie częściej mówi po imieniu niż moja rodzona matka
***
gość_91326235:
gość_91326235: wibrująca_mrówka wracaj do mnie
gość_91326235:
wibrująca_mrówka: gość_91326235 od 6 lat znam pod
słucha, sorry ale takie jojczenie na mnie nie działa.
gość_91326235: wibrująca_mrówka
gość_91326235: albo nie
gość_91326235:
gość_91326235:
gość_91326235: wibrująca_mrówka ale ja Cię love

gość_91326235: bardzo

gość_91326235:
A Ty mnie nie Love

PanCzepialski:
Zrobiłem ten nick po tym jak Michal napisal do mnie po nazwisku. Ja sie tym nie przejmuję i podałem Mu też adres jakby chciał przyjśc na kawę.

Tak? No to mylą ci się fakty, kłamco: Nic o sobie nie mówię! Nie znacie nawet mojego imienia!

PanCzepialski: I nie wydziwoajcie ze ss..
PanCzepialski: Ja mam w uje ten czat jak i jakiegoś Michala.

Wiem, pamiętam. Dlatego mu
sisz mnie witać, szukać jak się nazywam, gdzie mieszkam, ile mam lat, jaki mam wózek, kim jest moja dziewczyna, gadać o mnie ze wspólnymi znajomymi i po swojej nieobecności na czacie znów zaczynać tę farsę od nowa...

Tak,
szukać: Nie nam osądzać (my tylko plotkujemy)

Ale, dajmy może aktualne tek
sty:

22.07.19
Pierwszy kontakt z połomską cywilizacją w tym roku, podczas rozmowy z duszkiem_poetą:

PanCzepialski: Duch.. Ty dalej?
PanCzepialski: Dalej z Nim się kłócisz?
PanCzepialski: Daj Mu spokój.
PanCzepialski: Olej Go.
PanCzepialski: Niech się kłóci.
PanCzepialski: Dureń to dureń.
PanCzepialski: Olej blazna.

0 reakcji Mrówka. Zgadnij kto jest durniem i błaznem!


27.07.19

Drugi kontakt z połomską cywilizacją, kiedy nie było mnie przy kompie:

PanCzepialski:
Zawsze wszystkich lubiłem.
PanCzepialski: Nawet tego durnia Michała.
PanCzepialski: Zawsze mnie miło wyzywał.
PanCzepialski: Aż się ciepło na sercu robiło.
***
PanCzepialski: Cześć, Michał.
PanCzepialski: Co to za "klechowy" awatar?

0 wypowiedzi Mrówka do kogokolwiek. Zgadnij o kim mowa.


29.07.19

Trzeci kontakt z połomską cywilizacją:

kciukiem_w_mózg:
PanCzepialski ooo, kolega nowy na czacie
wibrująca_mrówka: to Połom
ski.
kciukiem_w_mózg: serio?
wibrująca_mrówka: tak. to ojciec określenia
: połom. na debila, który sam sobie zaprzecza nieraz i w tym samym zdaniu.
PanCzepialski: O, Michał.
PanCzepialski: Idę siku.
PanCzepialski: Dałbym Ci potrzymać, Michał.. ale nie sięgniesz.
CaptainObvious: yay, mrówek ma na imię Michał i jeździ na wózku
CaptainObvious: drżyjcie przed wiedzą czepialskiego
CaptainObvious: bo nikt jej nie posiadł
CaptainObvious: oh wait...

1 wypowiedź Mrówki.

Oak_Bluffs: PanCzepialski piiotrek wplacisz 100 na p[ampersy dla mrowki ?
PanCzepialski: Nie, nie wpłacę.. nie jestem empatyczny, Ewo.


I niby czemu Piotrek? Przecież on tak nie ma na imię!
Link: Ciekawy przypadek wibrującej mrówki


Strzeżcie
się Mrówka!
Na(Wy-)zywa ludzi ich wła
snymi nickami, tuż po takich akcjach. To potwór.


gość_91326235:
gość_91326235:
wibrująca_mrówka: a teraz zrób trochę z koda:
gość_91326235: wibrująca_mrówka nie umiem
wibrująca_mrówka: a potem:
gość_91326235: wibrująca_mrówka naucz mnie

gość_91326235:


II -
słowo

SeaLion: ja nie zakładam, że PanCzepialski przestanie lub nie przestanie zaczepiać kciukiem
SeaLion: skoro mu powiedziała, że sobie tego nie życzy
SeaLion: daję mu szansę

SeaLion:
nie, żeby jej od niej potrzebował, czy coś

SeaLion:
ale chodzi o szacunek do drugiego człowieka, nawet jak stoi w opozycji
PanCzepialski: Ja mam w uju Tą kciukiem. Weź się już ogarnij.
PanCzepialski: To Ona do mnie pisała o pokeboolach i to wielokrotnie.
PanCzepialski: Dobra.. bo nie mam dla Was weny i czasu.

Oak też wiele razy ''nie ma cza
su na plebs'', a wszyscy widzielismy jak się to kończy. Jednym z objawów połomstwa jest też ucieczka, gdy rozmowa nie idzie po ich mysli, np. veresa i jej 'angielskie wyjscie' w momentach, gdy musiałaby odpowiedzieć na pytanie/argument, które obala jej tezę, albo przez_szybę i jej ostentacyjne pożegnania.

kciukiem_w_mózg:
znowu w trzeciej osobie...
gość_91326235:
wibrująca_mrówka: kciukiem_w_mózg mnie też ma w uju! od 2017 roku!
wibrująca_mrówka: Miiiiichaaaaas!

kciukiem_w_mózg:
ale ja nie chcę być w czyimś uju, nie jestem cewnikiem

SeaLion:
PanCzepialski: Ja mam w uju Tą kciukiem. Weź się już ogarnij. -> nic do ciebie nie pisała, miałeś jej nie zaczepiać
noTrudno: jesli to jest Polomski to wy tez nie macie go w uju, dość czesto o nim wspominaliscie
SeaLion: welp
noTrudno: wiec to chyba słabe co?
wibrująca_mrówka: noTrudno udowodnij

noTrudno:
wibrująca_mrówka nie.

Jak nie ma
sz dowodów na ten fakt... a dam sobie nogi drugi raz uciąć, że nie masz... a do tego nie odróżniasz randomowego połoma od Połomskiego... To może nie wiem... nie bierz udziału w tej rozmowie?

SeaLion:
no to teraz mnie źle osądzasz
SeaLion:
bo ja go mam
SeaLion: i nie "w uju"
gość_91326235:
gość_91326235: wibrująca_mrówka rzuć ją
SeaLion: tylko po prostu nie istnieje dla mnie poza obecną personą czatową na dzień dzisiejszy i tym co sobą reprezentuje
noTrudno: ok
SeaLion: wczoraj rozmawiałem z nim kulturalnie a on kulturalnie mi odpowiadał
SeaLion: więc nie insynuuj mi braku szacunku
SeaLion: dał mi słowo, że przestanie zaczepiać kciukiem jeśli ona wyrazi taką intencję
SeaLion: więc nie sugerowałem mu, że go nie dotrzyma

Wczoraj:

kciukiem_w_mózg: PanCzepialski nie zaczepiaj mnie.

III - połom

SeaLion: a co do konsensusu - z jednej strony miałem rozmowę z mrówkiem, że określenie "połom" to przegięcie
SeaLion: a z drugiej strony mrów powiedział, że "połom" nie wynika z jego nazwiska
***
SeaLion: ALE wracając do konsensusu - mrów określił swoje położenie co do "połoma"
SeaLion: powiedział, że to z jego nicka
SeaLion: i mogę potwierdzić, że taki nick faktycznie miał
noTrudno: co z jego nicka?
SeaLion: i są też na to screeny
noTrudno: no miał
SeaLion: i to bardziej ksywka niż nazwisko
noTrudno: a wczesniej co było?
SeaLion: a, że ksywka jest jego nazwiskiem przy okazji to trochę niedopatrzenie z jego strony
SeaLion: tym niemniej mówiłem mrówkowi, że używanie tego w ten sposób może być przegięciem
noTrudno: a gdyby poprosił by nie zwracac sie do niego po nazwisku, posłuchalibyscie? uszanoalibyscie?
SeaLion: ale z drugiej strony gdybym ja podał swoje nazwisko w nicku
***
SeaLion: Apachexia - jest taka sytuacja, że jeden gość zalogował się tutaj na nicku, które zawierało jego nazwisko
SeaLion: i imię
noTrudno: ale zrobił to po tym jak zostało tu przyniesione
noTrudno: przez osobe trzecią
noTrudno: prawda?
SeaLion: tego już nie wiem
noTrudno: ale ja wiem


Chętnie zobaczę daty logowań.
Z roku 2017. :P
No chyba, że to taka
sama prawda jak z tym adresem i ''maniem w chuju''.

W ogóle, wiecie, że
schemat działań Połomskiego w 2016-17 wyglądał dokładnie jak ''kończenie'' z Bulgotu i jak ''olewanie'' bramy z Dnia Dziecka?

- olewam go v
s. czesć Michał
- Mrówek mnie wyzywał! v
s. Michał, ty durniu.
- nie intere
sujesz mnie vs. kolega mi sprawdzał informacje o Mrówce

A dodam też to: ''Somewhere, somebody out there is thinking of you and the tremendous impact you made on their life''


Apachexia: I co w związku z tym, że się zalogował?
SeaLion: miał też publiczny profil na i zrobił sobie tutaj kilku "przeciwników"
Apachexia: Oraz: skąd wiadomo,z e to jego prawdziwe dane?
SeaLion: którzy skorzystali z jego nicka i zaczęli go nazywać mianem "połom" (od nazwiska)
Apachexia: Ach.
noTrudno: no ale to nie oznacza, że trzeba wciaz tym nazwiskiem rzucac

Tak tak, a DWA pchnięcia to WCIĄŻ dobry
seks.
Je
stem pewien, że dowo... oh.. wait..

Apachexia: I to cała sprawa?
SeaLion: i teraz pytanie czy on może mieć o to pretensję


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że dzielisz się ze mną swoją opinią.
Z przyjemnością wykorzystam Twoje wskazówki w dalszej pracy nad blogiem.