poniedziałek, 31 marca 2014

Uczciwość jako coś, co należy wytępić

lekkosceptyczna: AlloPsyche serce
lekkosceptyczna: nie ma jej?
AlloPsyche: Weź. Wkurzyłam się. Kupię tę pracę maturalną. Nie mam koncepcji... Jak juz zaczynam pisać, to po trzech linijkach pisze to samo o.O
lekkosceptyczna: jaki masz temat?
AlloPsyche: Perswazyjna funkcja języka w tekstach reklamowych
wieniec_marzeń: Hmm niby to proste tylko trudniej o bibliografię do tego
AlloPsyche: Przeczytałam książki tych Bralczyków i innych, ale ciągle piszą o tym samym. Bibliografię już mam.
wibrująca_mrówka: jesli teraz masz problem z napisaniem osz.. banalnej wypowiedzi w pare miesięcy, to współczuję przygotowywania prezentacji na studiach w dwa tygodnie powodzenia!
wieniec_marzeń: Hmm to pokaż te wiadomości na przykładach. Ja przynajmniej tak zrobiłem swoją prezentację
lekkosceptyczna: wiesz co zapytam siostre ona cos o tym pisala, cos Ci podesle jak sie dowiem.
[a]: a pisalas juz o nachalnej manierze w jezyku reklam typu: "Wygraj zdrowie! Badz wyjatkowy! Ciesz sie nowym samochodem!"?
Dr_House,..: AlloPsyche MóGłBYM CI DORADZAć W KWESTI PRACY MATURALNEJ ALE OBOWIAM SIę, żE DążYłBYM DO TEGO BYś OBLAłA
lekkosceptyczna: ja swojej nie pamietam, to bylo tyle lat temu

wibrująca_mrówka: Dr_House,.. dążysz do tego - dlatego jej nie pomagasz
AlloPsyche:
Jesteście podli..
wieniec_marzeń: Pocieszyć Cię? Ja nie mam matury
[a]: Andzia, ja tylko zapytalem
lekkosceptyczna: ja jestem mila
AlloPsyche: Dr House, nie poprosiłabym Cię o pomoc. Dam sobie rade sama. Choćbym miała kupić tę pracę.
wibrująca_mrówka: jak ją kupisz - to nie dasz sobie rady sama
AlloPsyche: Nie? Jedni mają zdolności, inni kasę.
wibrująca_mrówka: dlatego kupisz wysiłek innej osoby
AlloPsyche: Ja włożyłam wysiłek. Przeczytałam, próbowałam i próbuję dalej. A że mi się nie udaje.
wieniec_marzeń: Ale na studiach sobie nie poradzisz jak nie zrobisz tej matury
wibrująca_mrówka: to znaczy że nie jesteś godna zdać matury. skoro twój wysiłek to mniej niż 30% a reszta to kasa.
AlloPsyche: A ile osób jest godnych by ją zdać?
wibrująca_mrówka: myślę że te osoby które się przyłożyły by coś umieć a nie tylko odwalić albo ''niech ktoś odwali to za mnie a ja zapłacę''
AlloPsyche: Chodzę przez 4 lata do szkoły. Uczę się. Uważam się za dojrzałą.. A to czy oszukam czy nie.. Nikogo nie interesuje. Ma być. YTak szczerze, to wiem, że to poroniony pomsył. Ale nie mam sił tego pisac, bo mam dużo innych rzeczy do zrobienia. Przez swoją gfłupotę, ze się nie wzięlam za to wcześniej...
wibrująca_mrówka: tak szczerze, to nie wymyślisz więcej niz jest w książkach.
lekkosceptyczna: All dasz sobie rade.
AlloPsyche: Dziś i jutro przyłoże się tylko do pracy... Jak mi nie wyjdzie, to zadzwonię do tej laski.
wibrująca_mrówka: a potem całe życie będziesz wydawać pieniadze rodziców na swoją ''edukacje''
[a]: polski rzad chyba chcial sprawic by wzrosly wplywy w szarej strefie w obszarze korepetycji wprowadzajac te "prezentacje" maturalne czy jak to sie tam nazywa - zloty interes dla nauczycieli i inne osoby dorabiajace takimi rzeczami
AlloPsyche: Wibrujący. Nie bedę wydawać rodziców kasy.
wibrująca_mrówka: jak to teraz wygląda? wybierasz temat, opracowujesz, przedstawiasz, zadaja ci pytania i tyle?
AlloPsyche: Załatwiłam sobie pracę na wakacje za granicą. A pracę kupiłabym za swoje stypendium.
wibrująca_mrówka: AlloPsyche zadałem ci pytanie
wibrująca_mrówka: to powie mi ktoś jak wygląda w tym roku ta prezentacja cała czy mam sobie googlować?
[a]: googluj, ja tez nie wiem wlasciwie nie wiem jak one w ogole wygladaja
45ka.: wybierasz temat, stawiasz tezę, potem starasz się do niej odnieśc na podstawie wybranej literatury
wibrująca_mrówka: ile na to dają czasu? w sensie, ile czasu na omówienie
45ka.: kilkka miesiecy
[a]: dlugo
45ka.: a wszystko na 5 stronach
wibrująca_mrówka: to liczy się ilość a nie jakość?
45ka.: mój syn pisał sobie sam, ale w sumie fajnie zrobił
wibrująca_mrówka: 45 OBUDŹ SIE
45ka.: ? wibrująca_mrówka tzn ?
wibrująca_mrówka: jakie są wymogi teraz.
45ka.: nie wiem. pewnie takie same
wibrująca_mrówka: to po co opowiadasz jak nie wiesz?
45ka.: to w sumie prosta praca
wibrująca_mrówka: uh, idę sobie poszukać w google. bo tu sami eksperci a nikt nie umie odpowiedzieć.
45ka.: tzn nie wiem o co ci chopdzi. prezentujesz jak chcesz, ustnie, pisemnie, tańcząc spiewając
Dr_House,..: BOżE ALE żENADA
wibrująca_mrówka: a ta co zdaje mature woli milczeć bo wstyd jej że wybrała temat z którym sobie nie radzi.
45ka.: na podstawie literatury cos takm pokazujessz
wibrująca_mrówka: ja miałem w temacie: własne przemyślenia na temat bohaterów więc godzine przed, spisałem sobie co chce powiedzieć, opowiedziałem, wyszedłem i super.
45ka.: jezu, aj jeszcze zdawałam maturę starym systemtm z matmą i egzamin na studia był.
czapka_z_piór: tez zdawałam starym i uważam egzaminy na studia potrzebne
45ka.: ja tam fajnie wspominam egzaminy
wibrująca_mrówka: 15 minutowa prezentacja! a u nas na studiach każą robić prezentacje na półtorej godziny
Złoty_Środek_On: A u mnie nic nie każą
Dr_House,..: TWOJE żYCIE TO PREZENTACJA
wibrująca_mrówka: nie no mam ubaw..
Złoty_Środek_On: Ubaw jak po zielsku
wibrująca_mrówka: laska chce płacić kase obcej osobie za napisanie tekstu na 15 minut opowiadania o czymś co sama sobie wybrała
czapka_z_piór: wibrująca_mrówka u mnie były referaty... skoro ma kase i 0 chęci do napisania samej
wibrująca_mrówka: nie sądzisz że to już przesada? mieć pół roku na 15 minut mówienia? gdzie sama pisała teraz ze ma ksiażki że sama coś tworzyła itd itd
45ka.: nie napisałaby leniowi
Dr_House,..: wibrująca_mrówka WIDZę, żE NIE ROZUMIESZ MłODZIEżY
czapka_z_piór: wibrująca_mrówka takie "pokolenie" życ łatwo ,lekko i przyjemnie
Złoty_Środek_On: "a za inne rzeczy zapłacisz kartą master card"
wibrująca_mrówka: i potem ona pójdzie na studia, gdzie dowie sie że ma zrobić prezentacje trwającą godzine i ma na to tydzień
Złoty_Środek_On: ONA PÓJDZIE NA STUDIA
wibrująca_mrówka: no przecież jak już kupi sobie maturę to kupi i sesję. stać ją ma STYPENDIUM.. i była za granicą w pracy!
Złoty_Środek_On: I BYŁA ZA GRANICĄ W PRACY! I kupuje prezentację na mature!
wibrująca_mrówka: ktora ma trwać 15 minut mówienia, sprawdziłem na stronie CKE
Dr_House,..: BK Z WAS BO NIE ROZUMIECIE LIBERALNYCH PRZEMIAN KODU KULTUROWEGO
Złoty_Środek_On: Co to na tym świecie się dzieje! Jeżdżą pracować za granicą i kupują prezentacje! Jeżdżą do pracy za granice żeby zarobić na prezentacje! i wszystko jasne!
wibrująca_mrówka: ale to fajne.. jedziesz na wakacje za granice by zarobić na zapłacenie komuś za twoje prezentacje w liceum, na studiach, po to by zdobyć lepszą pracę z lepszą edukacją.. a potem zatrudniaja cie w pracy a ty odstępujesz 2/3 swojej pensji i dorabiasz by utrzymac się w pracy, bo tam wymagaja wiedzy z okresu edukacji którą kupiłaś... ew kończysz studia i jedziesz na zmywak kupując sobie magistra oczywiscie za kasę z poprzednich zmywaków.
czapka_z_piór: ciemna wizja
wibrująca_mrówka: tak wygląda przyszłość narodu?

***

AlloPsyche: Mrowek... dzięki. przez Ciebie się zmobolizowalam i napisałam za...je.. wstęp
Dr_House,..: AlloPsyche BłąGAM ZOSTAń NAUCZYCIELKą I UCZ MOJE DZIECI
wibrująca_mrówka: AlloPsyche na całe 5 linijek?
AlloPsyche: na stronę
wibrująca_mrówka: i ty to opowiesz w 15 minut? stronę to miała moja praca maturalna o 6 różnych postaciach, z obrazami i opisem tła epoki
AlloPsyche: no i co?
wibrująca_mrówka: nic, podziękuj mi za motywację

***

Dla zainteresowanych:

Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2013/2014
Część ustna egzaminu maturalnego.


Egzamin trwa ok. 25 minut i składa się z dwóch części:
- w części pierwszej, trwającej ok 15 minut, zdający prezentuje przygotowany temat. Podczas prezentacji może wykorzystać materiały pomocnicze. Projekcja filmu lub odtworzenie nagranej wypowiedzi lub muzyki może trwać do 5 minut z czasu przeznaczonego na prezentację tematu. W trakcie prezentacji członkowie przedmiotowego zespołu egzaminacyjnego nie przerywają wypowiedzi zdającego, chyba że zostanie przekroczony limit czasu.
- część druga, trwająca ok 10 minut, polega na rozmowie zdającego z zespołem przedmiotowym pytania egzaminujących mogą dotyczyć jedynie prezentowanego tematu i przedłożonej wcześniej bibliografii.

***

Wybierz sobie temat, na który musisz mówić przez 15 minut.
Miej pół roku na przygotowanie się.
Stwierdź, że nie dajesz rady tego napisać i zamów sobie gotowca.

Czy trzeba czegoś więcej by pokazać, że młodzież nie umie sama przygotować nawet pogadanki na podstawie książki?
A co dopiero jakiejś własnej wypowiedzi...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że dzielisz się ze mną swoją opinią.
Z przyjemnością wykorzystam Twoje wskazówki w dalszej pracy nad blogiem.